Бібліотека – це інформаційно-творча лабораторія школи

Шкільна бібліотека – один з факторів формування розвитку і виховання всебічно розвинутої людини. Масову роботу бібліотеки слід розглядати як складову систему роботи школи. Тому бібліотека різними формами і методами роботи при збереженні своїх специфічних функцій, підпорядковує свою діяльність навчально-виховному процесу школи.

 

Забезпечує роботу бібліотеки її зав. Шамрай Любов Євгенівна.

Любов Євгеніївна в бібліотеці школи працює 37 років. Приймала участь у міських, обласних та Всеукраїнських конкурсах «Шкільний бібліотекар» та Всеукраїнській акції «Живи, книго!». Нагороджена грамотами МОН України Інституту інноваційних технологій і змісту освіти, Дипломом Інституту модернізації змісту освіти, Українського інституту національної пам’яті, Держкомтелерадіо, редакції часопису «Позакласний час» – переможцю Всеукраїнського конкурсу «Героїчна Україна: від минулого до сьогодення», Управління освіти і науки Сумської міської ради, Сумської обласної Державної адміністрації управління освіти і науки.

 

2006 – грамота Інституту інноваційних технологій і змісту  освіти Міністерства освіти і науки України. «За вагомий внесок у розвиток інноваційної діяльності та активну участь у педагогічному експерименті «Росток»

 2007 рік – лауреат конкурсу  «Моя бібліотека».  Диплом  від редакції «Шкільна бібліотека» за творчий доробок «Бібліотечні уроки,  розроблені на основі матеріалів друкованих видань за проектом «Росток».

  2007 – диплом  від Української Народної Партії  І Всеукраїнського конкурсу для освітян «З  Україною в серці». За плідну, професійну роботу з національно-патріотичного виховання молоді.

 2012 – диплом лауреата конкурсу  «Заочна школа шкільного бібліотекаря»

 2015 – участь у конкурсі «Сучасна бібліотека. Яка вона?». Матеріали відзначені як креативні інноваційні та мають практичне застосування.

 2016 – переможець Всеукраїнського конкурсу «Героїчна Україна: від минулого до сьогодення» у номінації «Шкільний бібліотекар». Диплом переможця конкурсу.

2001 – 2016 –друкувалась  у   «Видавництві Київська правда»: журнали «Шкільна бібліотека», «Все для вчителя», «Позакласний час». 33 розробки позакласних заходів, 12 розробок уроків з історії, художньої культури, математики, біології, навколишнього світу за програмою «Росток».

 2005 рік – стаття «Робота шкільної бібліотеки на допомогу навчально-виховного проекту «Росток», 2015 – «Бібліотека ХХІ століття»

Сучасна шкільна бібліотека – інформаційний автоматизований центр, який обслуговує потреби користувачів у локальному і віддаленому режимі з використанням новітніх інформаційних технологій.

Загальна площа бібліотеки 100,2кв.м. Бібліотека має дві читальні зали: 1-5 класи на 16  місць, 6-11 на 35 місць,оснащена двома комп’ютерами з підключенням до Інтернету, аудіо-відео обладнанням. Художній фонд налічує 15959 примірників, навчальних посібників  – 22753, які розміщені в окремому книгосховищі.

З 2004 року бібліотека поповнилась 268 електронними носіями—це ППЗ, науково-популярні фільми, художні фільми за програмним матеріалом для вчителів світової та української літератури. Завдяки передплаті журналу “Пізнайко”, початкова школа поповнюється навчальними дисками з англійської мови, взагалі передплачено 54 найменуваня газет та журналів.

Бібліотека, як обов’язковий структурний підрозділ навчального закладу, займає особливе місце у навчально-виховному процесі.

Шкільна бібліотека – навчального закладу, здійснює інформаційне, культурно-просвітницьке забезпечення навчально-виховного процесу як в урочний, так і в позаурочний час.

Бібліотека всіма формами роботи сприяє реалізації державної політики в галузі освіти, розвитку навчально-виховного процесу, виховання в учнів національної свідомості, духовної спадщини, героїчного минулого і сучасного українського народу, відродження  культурних і культурно-історичних традицій.

Мета бібліотеки школи, в якій я працюю, перегукується з метою закладу: озброїти кожного учня уміннями та знаннями, необхідними для подальшого життя; побудувати таку «державу», в якій уміло поєднується розумна вимогливість і підтримка самостійності, творчості; створити школу з традиціями; бути справжніми громадянами з високими моральними якостями; заохочувати й розвивати самодостатню особистість. Шкільна бібліотека нашої школи – це не лише інформаційний центр, а й важлива головна складова навчально-виховного процесу. Діяльність шкільної бібліотеки тісно пов’язана з виховною проблемою школи «Формування громадської зрілості учнів.

Окрім загальнокультурної просвітницької роботи, бібліотека особливо акцентує увагу на відзначення річниць та пам’ятних дат, освітлює найгостріші світові та державні новини, працює відповідно до тематичної спрямованості виховного плану школи. Так в шкільній бібліотеці широко були відзначені пам’ятні дати вшанування пам’яті видатного українського письменника, вченого та громадського діяча Івана Яковича Франка, популяризації його літературної, публіцистичної, наукової спадщини, зважаючи на його вагомий внесок у становлення української нації, відзначення 150-річчя від дня народження Михайла Грушевського. Були проведені такі  заходи: краєзнавча подорож «Мер міста троянд» (до 95-річчя від дня народження почесного громадянина  міста М.Лушпи), театралізоване свято «Нехай Україна у щасті буя – у тім нагорода і втіха моя» ( до 185-річчя Старицького), кіноурок «Свято Спаса. Історія Січі. День захисника Вітчизни – наші воїни в АТО» та інші).

Тобто можна сміливо стверджувати, що бібліотечний вплив ґрунтується і на соціально-культурній, і на між предметній, і на діяльнісній лініях. Інтерактивна взаємодія з учнями не лише збагачує їх кругозір та знання, а й сприяє міжсуб’єктивній комунікації, розвиває соціальні навички. Особливо ретельна увага зосереджена на творчій складовій виховання. Разом з бібліотекарем проводяться виставки, конкурси талантів, поетичні читання, випуски літературних альманахів «Первоцвіт»

Отже можна сміливо зробити висновки, що бібліотека не лише фасилітатор та порадник, а повноцінний і багатопрофільний простір, своєрідна унікальна галактика, яка виховує всебічно розвинену особистість, зрілу людину.

Принцип мистецтва виховання говорить: діти повинні виховуватися не для сьогодення, а для майбутнього, можливо кращого стану роду людського!

Кант І.(1)