Навчаємося дистанційно!!!
Поради психолога учням, батькам та вчителям
Шановні учні!
Сьогодні перед вами постали нові вимоги, точно так само як і перед вчителями! Щодня кожен з учасників та учасниць освітнього процесу виходить із зони комфорту, щодня потрібно виконувати нові види діяльності та вирішувати певні складні завдання, про які раніше навіть не думав. Але все це тільки сприятиме вашому розвитку. Ось декілька дієвих і простих порад:
1.Головна порада – все робити спокійно! Без паніки та хвилювань.
2.Матеріал, який потрібно опрацювати розбивайте на частини.
3.Заходьте на платформу та відкривайте папки по днях за розкладом.
4.Щодня робіть спочатку ті предмети, що є для вас складнішими. Потім приступайте до легшого.
5.Не намагайтеся виконати всі завдання за годину чи півтори, для того, щоб бути потім вільними.
6.Завдання виконуйте по 25-30 хв, потім робіть перерву 10-15 хв.
7.Дотримуйтесь режиму дня, пам’ятаючи про основні прийомі їжі та перекуси. Для кращої роботи мозку вживайте сухофрукти, фрукти, овочі, горішки. Пийте більше води, за потреби зволожуйте очі, адже ви працюєте більше за ноутбуком чи планшетом.
8.Якщо виникають питання по завданню, то запишіть його окремо, при нагоді напишіть вчителю про це, запитайте поради.
9.За потреби попросіть допомоги у батьків.
Шановні батьки!!!
Сьогодні як ніколи вам випала нагода бути більше зі своїми дітьми, більше спілкуватись, дивитись в очі, допомогти при потребі з уроками і не залежно від того, в якому класі навчається син чи донька. Їм однаково потрібна ваша турбота та піклування.
Навіть якщо ви працюєте дистанційно, але перебуваєте вдома:
1.Знайдіть можливість поцікавитись, чим зайнята ваша дитина, які завдання їй надіслали сьогодні і що їй потрібно виконати, аби завтра вона могла приступити до нових завдань.
2.Потурбуйтесь, щоб у дитини було тихе місце без сторонніх звуків для виконання домашніх завдань, які, можливо, виконувати буде складніше, адже спочатку потрібно опрацювати нову тему уроку самостійно.
3.Проконтролюйте час, скільки дитина займається, чи не відволікається на телефон та інші сторонні речі. Чи робить перерви для відпочинку.
4.Знайдіть можливість пообідати усі разом родиною, обговорити теми, які не стосуються навчання та ситуації в країні. Можливо, підберіть фільм для спільного перегляду увечері.
5.Допоможіть при потребі із виконанням домашніх завдань, якщо дитина просить про це ( або поцікавтесь чи все їй вдається виконати самостійно чи таки потрібна ваша допомога).
6.Долучайте дитину до домашніх справ, об була можливість переключати види діяльності та можливість спільно провести час, допомагаючи мамі чи татові.
7.Перегляньте увечері фільм, обговоріть його.
8.Обов’язково на сімейних вечорах обговорюйте ситуацію в країні, поцікавтесь, як дитина себе почуває психологічно, що її турбує. Надзвичайно важливо говорити з дітьми, проговорювати їхні страхи, ваші страхи, спільні переживання. Заспокоювати одне одного.
9.Частіше говоріть своїм дітям про любов до них, обіймайте, але і пам’ятайте про особисту гігієну!
Будьте здорові та бережіть себе!!!!
Психологічні рекомендації педагогам під час дистанційного навчання
1. Візьміть собі за правило заводити будильник для того, щоб контролювати час, не пересиджувати за роботою біля комп’ютера. Дозвольте собі працювати за таймером від «сигналу» до «сигналу». За дзвінком вимикайте все та ідіть відпочивати.
2.Обов’язково робіть повноцінні обідні перерви. Не забирайте в себе можливість відпочити, переключитися з робочих завдань на турботу про себе і близьких. Тим більше, що шкідливо одночасно їсти і займатися розумовою діяльністю.
3.Проговорюйте спірні питання, які вас хвилюють по телефону з колегами, так ви уникнете непорозумінь і негативу, які можуть виникнути в ході роботи.
4.Обов’язково складайте список завдань на день і дотримуйтеся його. Якщо ви виконуєте якесь велике завдання, діліть його на кілька днів. По мірі виконання ставте позначки і ви будете бачити свій прогрес.
5.Вмійте бути ледачим! Проблема педагогів у тому, що вони розвивають бурхливу діяльність, але забувають думати про себе. Пам’ятайте: думати про себе – ваш головний обов’язок.
6.Хваліть себе самого тричі на день: вранці, вдень і ввечері. Застосовуйте таку магічну формулу самонавіювання:”Я – чудовий педагог: мене діти слухаються, батьки мене поважають, адміністрація мене поважає”.
7.Плануючи робочий день, обов’язково виділяйте час для емоційного відпочинку. Так, обідню перерву можна із користю для здоров’я провести під музичний супровід, перегляд сімейного фото.
8.Варто впорядкувати власні думки та бажання. Не слід хапатися за все й одразу в гонитві за примарним результатом або похвалою керівника.
9.Відомо, що саме фізична активність додає сил та енергії, покращує сон. На рівні психіки, фізичні вправи вдосконалюють здатність до планування та прийняття рішень, покращують настрій, знижують рівень тривоги та стресу, підвищують самооцінку. На біохімічному рівні, фізична активність стає природним джерелом для хімічних речовин мозку. Таким чином у мозку збільшується рівень серотоніну, ендорфінів тощо. Між станом тіла й розумом є тісний зв’язок. Ні за яких обставин не можна нехтувати повноцінним сном, адже тільки в цей час мозок відпочиває та накопичує енергію на наступний день.