Правила поведінки для учнів під час карантину: |
1. Намагайся не ходити в гості, не відвідувати громадських місць.
2. Оберігай себе від переохолодження. 3. Частіше провітрюй кімнату. 4. Частіше мий руки з милом. 5. Щоденно їж свіжі овочі (часник, цибулю) й фрукти — вітаміни посилюють захисні сили організму. 6.Під час епідемії грипу носити захисну маску. 7.Користуватися особистим посудом і рушником, якщо вдома хтось хворий на грип. |
РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ
“ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ УЧНІВ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ, ПОВ’ЯЗАНОГО З ПОШИРЕННЯМ КОРОНАВІРУСНОЇ ІНФЕКЦІЇ”
Вимоги безпеки життєдіяльності учнів під час карантину, пов’язаного з поширенням коронавірусної інфекції:
1. Під час карантину учням слід чітко виконувати правила дорожнього руху.
2. Користуючись залізничним транспортом, необхідно суворо дотримуватись правил безпеки.
3. Перебуваючи вдома, на вулиці, у транспорті, виконувати правила пожежної безпеки.
4. Дотримуватися правил електробезпеки: не наближатися до обірваних та таких, що лежать на землі, дротів на відстань меншу 8 м, не підходити до електрощитових тощо.
5. Уникати перебування в спеціалізованих закладах зі значним скупченням людей (театральні, концертні зали, кінотеатри, дискотеки).
6. Чітко виконувати правила з попередження нещасних випадків, травмування, отруєння, не вживати алкоголь, наркотичні засоби, тютюнові вироби.
7. Виконувати правила безпеки життєдіяльності під час самостійного перебування вдома, на вулиці, у замкнутому просторі з чужими людьми задля попередження правопорушень та насильства над дітьми.
8. Не вчиняти дії, що можуть призвести до правопорушень.
9. При виникненні надзвичайної або аварійної ситуації не панікувати, не втрачати спокій, чітко і спокійно виконувати вказівки дорослих, які перебувають поряд. Якщо ситуація вийшла з-під контролю дорослих, потрібно зателефонувати до служб екстреної допомоги за телефонами:
101 — пожежна охорона;
102 — поліція;
103 — швидка медична допомога;
104 — газова служба.
Сучасний світ регулярно підкидає нам нові виклики, тож дедалі актуальнішою стає навичка вміти швидко пристосовуватися до змін і бути гнучким. Для сфери освіти це питання особливо актуальне. Тритижневий карантин у школах і потреба миттєво перейти на дистанційне навчання – це насправді серйозний виклик для української системи шкільної освіти.
Але кожна проблема – це нові можливості й гарний привід, щоб нарешті почати робити те, що давно потрібно було зробити. Для дітей – навчитися вчитися самостійно. Для вчителів – використовувати технології дистанційного і змішаного навчання.
Дистанційне і змішане навчання: як це має працювати
Деякі українські школи вже активно і досить успішно практикують дистанційне навчання. Тут на допомогу приходять технології.
Є чимало LMS-платформ (Learning and Management System), що дозволяють учням ефективно навчатися, а вчителям організовувати цей процес. Наприклад, щороку на травневі свята Новопечерська школа переходить у формат дистанційного навчання.
На шкільній платформі SMLS діти щодня отримують матеріал, який мають вивчити, і завдання, які мають виконати. Вчитель перевіряє завдання, виставляє бал і залишає коментар.
Зворотний зв’язок від вчителя – це ключовий елемент дистанційного навчання. Якщо учень не розуміє якусь тему, вчитель проводить онлайн-консультацію. Цю платформу використовують багато київських (і не тільки) шкіл.
Також існує чимало програм, що дозволяють вчителю створити завдання перевірки знань – Classtime, Kahoot, Quzizz та інші. Більшість з таких програм, мають мобільні версії, тож сам процес вирішення тестів зручний і цікавий. Батьки ж мають змогу моніторити весь процес, бачити оцінки, коментарі й оцінювати прогрес своєї дитини.
Режим вогнегасника: як це працює
Більшість шкіл, на жаль, сьогодні поки не готові якісно забезпечити дистанційне навчання. Перелік рекомендованої літератури, параграфи в підручниках, номери вправ і лінки у вайбер-групах – це «режим вогнегасника», а не якісний навчальний процес. І навіть таке навчання можливе лише у випадку, якщо всі учасники процесу мають доступ до інтернету.
Від ЗНО не втечеш: готуємось онлайн
Давайте чесно: учні молодшої та середньої школи радітимуть карантину як несподіваним канікулам. Проте учні випускних класів навряд чи зможуть розслабитись: попереду на них очікують ЗНО. Часу все менше, а напруги – все більше.
Для учнів середньої та старшої школи є рішення – гейміфікована онлайн-платформа iLearn, розробником якої є «Освіторія». Це соціальний проєкт, тож він повністю безкоштовний для усіх.
Платформа містить безкоштовні онлайн-курси з підготовки до ЗНО з основних предметів, подкасти, тести й матеріали для самопідготовки. Кожного тижня проводяться вебінари з найкращими репетиторами Києва з української мови й літератури, математики, історії України та англійської мови.
А щоб навчання було не лише ефективним, а й цікавим, ми додали до платформи елементи гейміфікації. Пригадуєте героя комп’ютерної гри Маріо, який стрибав і збирав монетки? На iLearn при реєстрації учень обирає собі героя, а за проходження тестів, вебінарів і курсів заробляє віртуальні монетки «Вчибакси», які потім може витратити на власного героя або купити собі нового.
Платформа працює 24/7. Все, що потрібно, щоб розпочати навчання – це гаджет з доступом в інтернет і трішки натхнення.
До речі, курсами можуть користуватися і вчителі – давати їх як готові та структуровані навчальні матеріали на час обмеження очного навчання, і не тільки.
Домашня наука: що можуть зробити батьки
Зараз популярно говорити про «трикутник партнерства»: діти, вчителі, батьки. Дійсно, без участі всіх трьох сторін навчальний процес вдома не налагодиш.
Важливо розуміти, що карантин – це не канікули. Тому необхідно намагатися правильно організувати робочий день учня, щоб повернення з карантину до школи відбулося максимально комфортно.
По-перше, по-друге і по-третє, слід дотримуватися режиму дня дитини. Прокидатися і лягати спати бажано в той же самий час, як зазвичай.
План – половина справи. Зробіть план завдань на день, і хоча б умовний домашній розклад. Це допоможе дитині зорганізуватися, а ще розвивати навички тайм-менеджменту.
Ну і звісно, варто підтримати свою дитину. Карантин – гарна нагода побути разом і нарешті зробити те, що давно планували. Читання один одному ввечері – навіть якщо це тексти шкільної програми – чудове поєднання приємного з корисним.
ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ
ПРИ ВИКОРИСТАННІ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ
- Контролюйте інформацію про себе, яку ви розміщуєте, намагайтеся не використовувати особисті відомості, які легко можна знайти в мережі.
- Проявляйте обережність при переході по посиланнях, які ви отримуєте в повідомленнях від інших користувачів або друзів.
- Пам’ятайте, що хакери можуть зламувати облікові записи і розсилати електронні повідомлення, які будуть виглядати так, ніби вони були відправлені вашими друзями.
- Щоб не розкривати електронної пошти своїх друзів, не дозволяйте соціальним мережам сканувати адресну книгу вашого ящика електронної пошти.
- Вводьте адресу соціальної мережі безпосередньо в адресному рядку браузера або використовуйте закладки.
- Не додавайте у друзі в соціальних мережах усіх підряд.
- Не реєструйтеся у всіх соціальних мережах підряд. Спочатку оцініть сайт, який ви плануєте використовувати і переконайтеся, що ви правильно розумієте його політику конфіденційності.
- Всі дані, які опубліковані вами в соціальній мережі , можуть бути кимось збережені та використані.
- Проявляйте обережність при установці додатків або доповнень для соціальних мереж.
- Намагайтеся не відвідувати соціальні мережі з робочого місця, чи місця навчання, оскільки ви можете забути закрити власну сторінку.
ТЕЛЕФОН ДОВІРИ МВС УКРАЇНИ: +38044 254 76 04
Інтернет – це така ж реалія нашого життя, як телефон або телевізор. Далеко не всі батьки усвідомлюють, наскільки важливу роль відіграє Інтернет в житті їхніх дітей. Варто прийти до розуміння, що батьки учнів несуть таку ж відповідальність за поведінку своїх дітей в Інтернеті, як і на вулиці. Інакше діти можуть зіткнутися із цілком реальними негативними результатами віртуального спілкування. Через те, пропонуємо батькам ознайомитися з актуальною інформацією, для збереження здоров’я дітей.
5 простих правил для батьків
- Підвищуйте власну комп’ютерну та інтернет-обізнаність.
- Опановуйте Інтернет разом із дитиною.
- Станьте другом дитині у соціальній мережі, або попросіть близьких знайомих зробити це.
- Встановіть «Батьківський контроль». Регулярно оновлюйте антивірус.
- Створіть територію безпечного Інтернету. Використовуйте поновлюваний перелік безпечних для дитини сайтів.
Що роблять в онлайні підлітки
Підлітки завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями, електронну пошту та грають в онлайнові ігри. Вони активно використовують пошукові сервери для знаходження інформації в Internet. Більшість підлітків відвідували чат-кімнати, і багато з них брали участь у дорослих або приватних чатах.
Цікаві цифри, факти, події (за матеріалами наукових досліджень)
78% українських дітей старше 6 років користуються Інтернетом;
24% батьків не знають про те, що їхні діти виходять в Інтернет через мобільні телефони;
9% батьків не підозрюють, що їхні діти виходять в Інтернет через мобільні телефони батьків;
8% батьків не знають, що їхні діти відвідують Інтернет-клуби;
27% дітей зізналися, що в Інтернеті з ними контактували незнайомці, третина з них пішли на контакт;
28% висилали фото віртуальним знайомим;
7% ділилися в Інтернеті інформацією про сім’ю.
Про інтернет-залежність
Підтримання здорового балансу між засобами розваг та іншими видами діяльності в житті дітей було завжди проблемою для батьків. Internet зробив це завдання ще більш складним. Можливості, які надає Internet для спілкування та онлайнових ігор, означають, що багато дітей і підлітків втрачають відчуття часу, знаходячись в онлайні. Ось кілька порад, як можна допомогти вашим дітям встановити здоровий баланс між використанням Internet та іншими видами діяльності
- У розмові з дитиною, в якої є ознаки інтернет-залежності, важливо не протиставляти інтернету реальне життя, а показати, як вони можуть доповнювати одне одного! Ваша дитина безмірно захоплена іграми-стрілялками? Чудово, запропонуйте їй стати сильним героєм не тільки на екрані мобільного телефону або монітора, а насправді зайнятися спортом, навчитися прийомам самооборони тощо. Сходіть разом у спортзал, зіграйте в підходящу спортивну гру.
- Важливо правильно використати властиву кожній дитині рису – цікавість! Добре знаючи свою дитину, ви обов’язково знайдете в навколишньому світі речі, які її неодмінно зацікавлять.
- Розробіть правила використання Інтернету. Постарайтеся встановити такі часові обмеження на роботу в Інтернеті, щоб у дитини залишався час для інших занять і, головне, для фізичної активності. Комп’ютер краще розміщати не в дитячій кімнаті, а в кімнаті для дорослих. Тоді у вас буде більше можливостей слідкувати за тим, що дитина на ньому робить.
- Обов’язково проаналізуйте свою поведінку – чи не занадто багато часу Ви проводите в Інтернеті? Адже діти прагнуть брати приклад зі своїх батьків.
Норми, визначені Міністерством охорони здоров’я України — час використання комп’ютера протягом тижня:
- 6 років — 30-45 хвилин;
- 7-11 років — 2 години, але не більше 1 години на добу;
- 12-14 років — 2,5 години, але не більше 1 години на добу;
- 15-16 років — 7 годин, але не більше 1 години на добу.
ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ БАТЬКАМ, ЯК ПОДБАТИ ПРО БЕЗПЕКУ ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ.
Шановні батьки! Інтернет – частина нашого повсякденного життя, ми користуємося ним щодня. Віртуальний простір став звичним і для дітей. Крім комп’ютерних ігор, діти використовують Інтернет для навчання, спілкування з друзями тощо. Багато батьків хотіли б, аби їхні діти проводили перед комп’ютером менше часу, та повністю вилучити з життя дитини такий спосіб комунікації з навколишнім світом не вдасться.
Як подбати про безпеку дітей в Інтернеті, вирішувати вам. Інтернет має багато переваг для дитини, якщо використовувати його правильно. Водночас діти стикаються в Інтернеті з певними небезпеками, наприклад, комп’ютерними вірусами й шкідливими програмами, кібербулінгом, шахрайством, або самі створюють собі проблеми, розповсюджуючи про себе особисту, приватну інформацію. Тому батьки повинні пояснити дитині правила безпеки в Інтернеті.
Розгляньмо докладніше, як батьки можуть сприяти безпеці дитини в мережі.
- Поясніть дитині ризики й небезпеки, із якими вона може стикнутися
Якщо дитина вже досить доросла, щоб користуватися комп’ютером та Інтернетом, варто поговорити з нею про те, із якими негативними явищами вона може стикнутися. Не потрібно лякати дитину або детально змальовувати їй можливі загрози, проте слід розповісти про такі явища, як кібербулінг (залякування через соціальні мережі або електронну пошту) та грумінг (схиляння до протизаконних дій). Відкрита довірлива розмова з дитиною про безпеку в мережі сприятиме тому, що дитина навчиться правильно використовувати Інтернет і уникати можливої небезпеки.
- Установлюйте обмеження
Батькам потрібно ввести для дитини певні правила користування Інтернетом. Це дасть велику користь усій родині. Для маленьких дітей використання соціальних мереж та інших способів Інтернет-спілкування необхідно обмежити. Дитині старшого віку можна дати більше свободи у використанні соціальних мереж, але варто обмежити час на перегляд сайтів певної тематики й онлайн-ігри. Слід також заборонити використання смартфонів, планшетів і будь-яких інших електронних пристроїв під час прийому їжі та в нічний час. Це сприятиме спілкуванню між членами сім’ї й не заважатиме повноцінному сну дитини.
- Контролюйте активність дитини в Інтернеті
Інтернет дає дитині змогу отримувати найрізноманітнішу інформацію, але батьки все-таки повинні обмежувати її доступ до певних сайтів. У цьому їм стануть у нагоді програми батьківського контролю. Їх потрібно встановлювати для всіх пристроїв, приєднаних до мережі, для мобільної мережі, окремих пристроїв або для пошукових систем.
Ці програми не дають дитині завантажувати додатки, міняти паролі або налаштування конфіденційності, запобігають доступу дитини до сайтів, що не відповідають її віку, містять небажаний матеріал. Недавнє дослідження показало, що велика кількість дітей до 12-ти років періодично переглядає сайти неприйнятного змісту. Програми батьківського контролю допомагають контролювати використання мережі неповнолітніми дітьми.
- Дослідіть віртуальний світ разом із дитиною
Інтернет має прекрасні можливості для навчання дитини, тому батькам варто заохочувати дитину використовувати Інтернет для освіти. Зверніть увагу дитини на навчальні ігри і програми. Якщо ви перебуватимете в час, коли дитина працює із ними, поруч, це забезпечить умови для контролю її поведінки і безпеки в мережі. Дитина зможе краще опанувати комп’ютер, якщо ви покажете їй, як користуватися браузерами, пошуковими системами та електронною поштою.
- Розкажіть дитині про кібербулінг
Кібербулінг, або залякування дітей в Інтернеті, відрізняється від булінгу в реальному житті, але не менш небезпечний для дитини. Засобами кібербулінгу можуть бути соціальні мережі, електронна пошта, ігрові платформи або смс. Дитині можуть погрожувати, залякувати або розголошувати її особисту інформацію. Порозмовляйте з дитиною про кібербулінг, скажіть їй, щоб вона зверталася до вас, якщо стикнеться з подібними явищами в Інтернеті. Також поясніть їй, що не варто занадто багато ділитися в Інтернеті особистою інформацією, оскільки можна стати жертвою кібербулінгу й різних маніпуляцій.
- Попередьте дитину про ризики, пов’язані зі спілкуванням в Інтернеті
Діти можуть наївно думати, що їх співрозмовники в Інтернеті говорять їм тільки правду. Насправді це може бути зовсім не так. Соціальні мережі, чати й форуми – потенційне джерело небезпеки для дитини. Її можуть втягти в незаконну діяльність.
Немає нічого поганого в тому, що дитина спілкується в соціальних мережах зі своїми друзями та однокласниками. Однак вам необхідно попередити її про небезпеку спілкування в Інтернеті з незнайомими людьми.
Стрімкий розвиток Інтернету та комп’ютерних технологій означає, що діти мають звикнути до віртуального життя. Якщо батьки відкрито говоритимуть із дитиною й навчать її правил безпеки у віртуальному просторі, зникне потреба обмежувати доступ дитини до Інтернету.
Матеріали взяті із сайту Osvita.ua ДЖЕРЕЛО
- Поясніть дитині, що інформація, яку вона розміщує у себе в стрічці, чи ділиться нею у стрічці друга – стає публічно видимою.
Фото, стікери, відео, статті одразу ж бачать усі: як ті, хто підписаний у друзі, так і незнайомі люди. Невдале чи відверте фото або відео миттю «розлітається» інтернетом, як тільки хтось ставить під публікацією «лайк» чи «поділúтися». І відслідити подальше поширення такого матеріалу надзвичайно важко, а видалити – неможливо. Перепост – і будь-яка інформація стає влісністю широких просторів інтернету, а отже всьому загалу світової мережі. Щоб такого не сталося, потрібно пересилати фото чи відео тільки через «особисту переписку», яка недоступна нікому, крім отримувача. Але нагадайте своїй дитині, що пікантними фото/відео не потрібно ділитися навіть с друзями, навіть перепискою, адже ніколи не знаєте, як вирішать розпорядитися цими світлинами ваші друзі. Збережіть свої таємниці на своєму комп’ютері для власного користування! Не «ведіться» на сумнівні вмовляння! Не приставайте на непристойні пропозиції! Бережіть своє «обличчя», честь і гідність!
Шановні батьки! Візьміть на озброєння дані поради і захистіть своїх дітей від спокус, які містить в собі інтернет. Подбайте про безпеку своїх дітей в Інтернеті, адже крім вас це зробити ніхто не зможе!
Матеріали для користування класним керівникам, класоводам, батькам: як подбати про безпеку дітей в Інтернеті.
ЯК БАТЬКАМ КОНТРОЛЮВАТИ ДИТЯЧУ АКТИВНІСТЬ В МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ
Як батькам контролювати дитячу активність в мережі інтернет, спитаєте Ви? Адже турботливі та уважні батьки часто замислюються над питанням, чи можуть вони втручатись у віртуальне життя дитини і чи мають вони взагалі право втручатися, а тим більше – контролювати особистий простір дитини? Можуть і мають право! Але робити це потрібно вкрай делікатно.
Чи можуть батьки перевіряти історію браузера дитини?
Батькам можна перевіряти історію браузера підлітка, але тут є один нюанс. Багато підлітків добре вміють приховувати сліди: входити в Інтернет у режимі інкогніто, вимикати файли «cookie», чистити історію браузера. Таким чином, батьки не можуть бачити віртуальну активність дитини. Але навіть якщо дитина ретельно приховує своє віртуальне життя, це не означає, що вам не потрібно звертати на це уваги. Якщо ви не дуже добре розбираєтеся в комп’ютерній техніці, можна скористатися однією з безлічі комп’ютерних програм, які допоможуть відстежити Інтернет-активність підлітка.
Чи зможуть батьки завжди стежити за новими технологіями?
Сьогодні технології стрімко розвиваються й постійно оновлюються. До того ж, кожне нове покоління стає все більш обізнаним у техніці. Наприклад, нашим батькам телефонний зв’язок здавався вершиною технологій, а сьогоднізавдяки Скайпу й подібним сервісамвідеозв’язок здається цілком звичайним явищем – наші діти проводять багато часу, спілкуючись з друзями за допомогою таких сервісів.
Кожне покоління пристосовується до технологій, які його оточують. Тому батькам варто також навчитися користуватися сучасними пристроями, щоб оцінити їх переваги та небезпеку. Важливо навчити дітей відповідальної поведінки не тільки в реальному, а й у віртуальному житті.
Чи потрібно встановлювати дитині правила й обмеження?
Коли йдеться про використання електронних пристроїв та Інтернету, потрібно встановити дитині чіткі межі. Так вона зрозуміє, якої поведінки від неї очікують. Час від часу такі правила потрібно переглядати й доповнювати: те, що сьогодні є цілком нормальним, через деякий час може стати неприйнятним.
Потрібно чітко пояснити дитині правила й очікування, а також наслідки у випадку, якщо вона неправильно використовує електронні пристрої. Встановлюючи правила, потрібно бути послідовними, щоб підліток не сприймав це як жарт і в нього не виникало спокуси порушувати умови. Крім того, потрібно час від часу перевіряти комп’ютер та мобільний телефон дитини. Це потрібно робити без попередження, щоб вона не змогла очистити історію браузера або видалити що-небудь. Коли вона подорослішає та стане більш відповідальною за свою поведінку, можна скасувати деякі правила й надати їй більше свободи.
Чи потрібна дитині конфіденційність у Мережі?
Прагнення здобути самостійність й особистий простір характерне для підлітків. Вони хочуть, щоб батьки поважали їх особистий простір. Тому з часом контроль за віртуальним життям дитини варто знизити. Не варто контролювати 17-річну дитину так само, як 13-річну. Виняток становлять випадки, коли підліток замішаний у чомусь, що може йому нашкодити. Його безпека завжди повинна бути понад усе. Хоча підлітки намагаються поводитися як дорослі, їм часто не вистачає навичок, щоб упоратися зі складними ситуаціями, тиском однолітків, власними необдуманими діями тощо. Тому батьки повинні самі вирішити, скільки особистого простору можна надати підлітку в реальному й віртуальному житті.
Батькам буває важко знайти баланс між контролем віртуального життя дитини й конфіденційністю. Контролюючи кожну дію дитини в мережі, батьки провокують її непокору й недовіру. Однак помірний контроль може навчити чесності й відповідальності за свої дії. Завдання батьків – не викрити підлітка в чомусь поганому, а навчити його відповідальної поведінки в Інтернеті.